O mnie

Nie tak dawno, ale już jakiś czas temu, na Roztoczu tam gdzie „…pieją, kury pieją” jak śpiewał nieodżałowany Grzegorz Ciechowski - i już nie rozstrzygajmy dlaczego tak pieją. Tam to właśnie przyszedł na świat Mirek.

Pomijając szczegóły tak wczesnego, jak i późniejszego dzieciństwa, zatrzymajmy się chwilę w późnych latach osiemdziesiątych. Wówczas to zdobyłem swój pierwszy zawód. Przyznaję, że dosyć nietypowy jak na Zamojszczyznę. Kończąc Zasadniczą Szkołę Górniczą w Piaskach zostałem…No właśnie - górnikiem KWK „Bogdanka”. Z tego okresu warto wspomnieć o bardzo dobrej kadrze pedagogicznej, prawdziwych męskich przyjaźniach oraz szacunku dla ciężkiej i niebezpiecznej pracy.

Wówczas też na mej życiowej drodze, pojawił się koreański mistrz Taekwon-do Ra Tae Jong (V Dan). Uwieńczeniem kilkuletnich treningów, było uzyskanie stopnia mistrzowskiego Taekwon-do I Dan (czarny pas), z czego do dziś jestem bardzo dumny. Taekwon-do stało się moją życiową pasją.

Kolejnym etapem, było ukończenie Technikum Górniczego w Ostrowie Lubelskim, gdzie zdałem maturę. Tam też ciągle doskonaliłem arkana sztuk walki.

Jesień 1990 zabrała mnie do Nowego Dworu Mazowieckiego, gdzie przez 1,5 roku godnie strzegłem granic i bezpieczeństwa już nie PRL ale RP (w stopniu kaprala byłem dowódcą plutonu). Tam też nauczyłem się biegle posługiwać alfabetem Morse’a.

W 1993 roku wraz ze szkolnym kolegą Marianem, postanowiliśmy spróbować swoich sił w działalności gospodarczej. Od nazw miejscowości z których się wywodzimy, powstała spółka FRAMKO. Ja mieszkałem we Frampolu, a kolega w Ko… itd. Siedzibą spółki był Biłgoraj, gdzie na powierzchni 8 metrów kwadratowych postanowiliśmy sprzedawać komputery. Inwestycja okazała się trafiona i w krótkim czasie zaczęły powstawać nowe oddziały naszej spółki. Najpierw powstał oddział w Janowie Lubelskim, później w Zamościu, Hrubieszowie, Jarosławiu, Chełmie i Krasnymstawie.

W 1995 roku powstały też, już zupełnie nowe spółki: w Kielcach Framko 2, a w Lublinie Framko 3.

Tworząc grupę kapitałową, pod koniec lat dziewięćdziesiątych Framko stanowiły już: Framko Sp. J. w Biłgoraju (2 oddziały) i w Janowie Lubelskim. Framko 2 s.c. w Kielcach, Framko 3 Sp. z o.o. w Lublinie, Przedsiębiorstwo Komputerowe Framko 4 Sp. z o.o. w Zamościu, Framko 5 s.c. w Hrubieszowie, Framko 6 Lux w Jarosławiu, Framko 7 Komfort Sp. z o.o. w Chełmie i Krasnymstawie oraz Agencja Reklamowa Framko 8 s.c. w Biłgoraju.

W tym też czasie z rąk prezesa OPTIMUS SA Romana Kluski otrzymałem dyplom „Dealer Roku”, za największą w Polsce sprzedaż komputerów Optimus.

W 1997 zostałem zaproszony przez Ambasadę USA do uczestnictwa w Międzynarodowych Targach Komputerowych „Comdex Spring” – nie wypadało odmówić.

W 2000 roku zaproponowaliśmy kierownikom naszych oddziałów spółkę, której firma brzmiała Lubelskie Centrum Komputerowe Sp. z o.o. Zostałem też jej pierwszym prezesem zarządu. LCK do dziś działa na terenie województwa lubelskiego, posiadając punkty w: Lublinie, Biłgoraju, Zamościu i Janowie Lubelskim. Kilka innych spółek, już bez mojego zaangażowania także z powodzeniem prowadzi swą działalność gospodarczą.

Rok 2002 to dodatkowa praca na stanowisku dyrektora generalnego OPTIMUS Sp. z o.o.

W 2009 roku postanowiłem jednak definitywnie zmienić branżę. Wówczas powstała Knowledge Innovation Center Sp. z o.o. opierająca swą działalność o media i edukację. KIC Sp. z o.o., której jestem prezesem Zarządu, wydaję Gazetę Zamojską oraz administruję portal internetowy www.zamojska.org (miesięcznie około 80 tysięcy odwiedzin). 

Aktualna siedziba Knowledge Innovation Center Sp. z o.o. - Zamość, ulica Piłsudskiego 29.

KIC Sp. z o.o. to także Instytucja Szkoleniowa, zarejestrowana w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Lublinie, która świadczy usługi w zakresie szkoleń z zakresu: przedsiębiorczości, informatyki, marketingu, zarządzania, PR, dziennikarstwa oraz prawa fiskalnego.

Swoje doświadczenie w praktycznym zarządzaniu uzupełniałem także kształcąc na wyższych uczelniach, kończąc kolejno:

  1. Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Stalowej Woli, uzyskując tytuł licencjata ekonomii w zakresie zarządzania finansami firm,;

  2. Politechnikę Rzeszowską w Rzeszowie, uzyskując tytuł magistra w zakresie zarządzania działalnością gospodarczą – strategie marketingowe;

  3. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, studia podyplomowe w zakresie zarządzania projektami europejskimi i praw UE; 

     

  4. Akademię Leona Koźmińskiego, studia doktoranckie w dziedzinie nauk o zarządzaniu, rozprawa doktorska z zakresu informatyzacji zarządzania; 

  5. Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie - studia podyplomowe, doradztwo zawodowe dla nauczycieli

  6. Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu - studia podyplomowe, informatyka 

  7. Wyższą Szkołę Komunikowania, Politologii i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie - studia podyplomowe Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy.

  8. Studiowałem także w USA, 2003-2004 Truman College w Chicago – studia języka angielskiego.

  9. W 2016 roku ukończyłem 2 kierunki studiów w Wyższej Szkole Menedżerskiej:

    1. Trener biznesu i rozwoju osobistego

    2. EMBA (Executive Master of Business Administration)

  10. 2016 - obrona rozprawy doktorskiej w obszarze informatyzacji zarządzania. Akademia Leona Koźmńskiego w Warszawie.

  11. 2018 – obrona: Doctor of Business Administration w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie & Apsley Business School in London

  12. Wyższą Szkołę Nauk Pedagogicznych w Warszawie - studia podyplomowe - Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych

  13. Wyższą Szkołę Nauk Pedagogicznych w Warszawie - studia podyplomowe - Zarządzanie oświatą

W zasadzie już od samego początku swej działalności gospodarczej, dzieliłem się wiedzą i doświadczeniem jako trener i wykładowca. Prowadziłem szkolenia zarówno przez firmy, którymi zarządzałem, jak i na zlecenie instytucji szkoleniowych. Tutaj można wymienić instytucje z którymi współpracowałem i posiadam ich referencje:

  1. Biłgorajska Agencja Rozwoju Regionalnego SA;
  2. Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej w Biłgoraju;
  3. Lubelska Fundacja Rozwoju;
  4. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Budownictwa;
  5. Fundacja Akademii Rolniczej w Lublinie im. Wincentego Witosa;
  6. Agancja Rozwoju Lokalnego;
  7. Windwater w Lublinie;
  8. Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny;
  9. Centrum Rozwoju Społeczno-Ekonomicznego;
  10. Polska Giełda Pracy;
  11. Agencja Rozwoju Roztocza;
  12. Podkarpacka Agencja Rozwoju Regionalnego;
  13. Konieńskie Centrum Rozwoju Regionalnego.

W czasie swej działalności udzielałem się i nadal udzielam w organizacjach biznesowych i samorządowych. Od 2001 roku przez kilka lat pełniłem funkcję prezesa Stowarzyszenia Gospodarczego „Lubelski Kongres Przedsiębiorczości”. W latach 2002-2006 byłem wiceprzewodniczącym Samorządu Mieszkańców Miasta Frampola. Jestem też członkiem Lubelskiego Klubu Biznesu http://www.lkb.lublin.pl/klubowicze/277-miroslaw-szpakowski oraz w latach 2009 - 2014 byłem członkiem Zarządu zamojskiego Stowarzyszenia Gospodarczego „Profit Club”. Od 2014 roku jestem członkiem stowarzyszenia gospodarczego "Unia Szefów Firm Zamojszczyzny". 

Członek Polskiego Związku Strzelectwa Sportowego.

Uprawnienia:

  1. Podkarpacka Akademia Szkolenia Specjalistycznego HUSAR sp. z o.o. – Instruktor Dyscypliny Sportu – Strzelectwo Sportowe.
  2. Liga Obrony Kraju – Prowadzący Strzelanie.
  3. Polski Związek Strzelectwa Sportowego – Sędzia Strzelectwa Sportowego (klasy trzeciej).

Posiadam uprawnienia: pedagogiczne, serwisu i szkoleń z zakresu kas fiskalnych i terminali płatniczych.

Od 2010 jestem wykładowcą Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Szymona Szymonowica w Zamościu. Wykładam dziennikarstwo telewizyjne.

Współpracuję ze środowiskami akademickimi.
Prelekcja "Społeczeństwo informatyczne w warunkach globalnej gospodarki". Międzynarodowa Konferencja Naukowa WORKSHOP 2012. Uniwersytet Rzeszowski, 23 października 2012.

Angażuję się także w działalność charytatywną. 

Firmy, instytucje, urzędy oraz zainteresowanych zapraszam do kontaktu w zakresie szkoleń oraz szeroko pojętej współpracy w obszarach będących przedmiotem mojej działalności.

Posiadam transport, mobilne komputery oraz kasy fiskalne, tablice, projektory i materiały dydaktyczne dla uczestników szkoleń. Opracowuję harmonogramy i plany szkoleniowe oraz dostosowuję szkolenia do zleconych zagadnień.

Mirosław Szpakowski

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.  Akceptuj